tisdag 2 april 2013

Knäoperation + 3 veckor

Rehabträningen fortsätter enligt de övningar jag visat tidigare. Nu börjar det ändå kännas så pass bra så jag skulle gärna göra mer/belasta mer men det är bara att hålla sig i skinnet för jag har order om att stegmarkera i totalt 6 veckor.... Men nu är ju hälften gjord så nu är det ju bara tre veckor kvar tills röntgen och läkarbesök och få höra om det fortlöpt som tänkt :) Själv så känns det "rätt" i knäet, jag är ju självklart öm och ibland tar det rent ont men vad annars kan man räkna med  - jag är ju opererad.
Idag har jag fått börja ta ut rörligheten från 60grader till 75grader när jag gör övningarna, övrig tid är det 60 grader som gäller fram tills läkarbesöket i alla fall. Det kändes ingen skilland att ta ut rörligheten till 75 grader, jag hade nästan väntat mig att jag skulle känna av någon stelhet men det gjorde jag inte - det känns positivt! Om en vecka får jag börja ta ut rörligheten till 90grader vid träning, blir intressant att se hur det känns.

Jo just det, numera och sen några dagar tillbaka klarar jag mig helt utan smärtis.

Tjingeling på ett tag/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar